Våga förvänta dig något....

Idag fick jag ett bra sms från en god vän. Det stod:
 
Tala ut det du vill! Be så ska du få. Förvänta dig att Gud vill svara på dina böner.

Ofta försöker vi träla i egen kraft, men vi har en enorm kraftstation hos Gud. Om jag nu tror att Han är allsmäktig, skulle jag kanske agera efter det. Sista veckorna har Gud verkligen svarat på mina böner. Kanske var jag tillräckligt desperat, slängde stoltheten och vågade be om hjälp.  Jag är så tackam för alla nya människor jag har träffat sista veckorna, alla inspirerande samtal och uppmuntringar jag har fått. Så jag har bestämt mig; jag vill förvänta mig något från Gud! OCh inte bara en sak, utan många mirakler! En sak är säker: Gud finns med i den svarta natten och Han finns med i den lyckligaste stunden.

Ha en skön måndag!

Love Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0