Peter Pan

Dagens figur är Peter Pan! Jag har sett på Hook ikväll tillsammans med mina vänner Esther, Isaac och pappa Håkan. Peter Pan är fantastisk! Tänk att han hade glömt bort att leka! Måtte jag aldrig bli sån! Jag vill alltid ha ett barnasinne, så att jag kan ha roligt! Jag vill tänka glada tankar, så att jag kan flyga! Jag vill bygga kojor när jag är 60! Leka kurragömma när jag är 70 och hoppa studsmatta när jag är 80! Sen ska jag köra rally med rullstolarna på hemmet!

Dagen började mindre glatt! Jag vaknade och visste att jag var tvungen att tvätta och städa...  Jag blev väldigt trött, bara av att tänka på det! Men 6 maskiner senare så var det hela avklarat... iaf tvätten. Sen satsade jag på dammasugaren och disken. Tror jag får fortsätta lite mer nästa vecka... Som vanligt hamnade jag i en bok! Sommarbarn av Katerina Janouch. Den handlade om Sovjettiden i Tjeckoslovakien och då var jag fast! Men nästa vecka får jag besök av mina leksugna kompisar Lotta och Annie, så då måste jag städa....

Tur för mig att jag skulle till familjen Strandh framåt femtiden, annars  hade jag segat bort i ett slemmigt töcken av antiklimax. Och ännu mer tur för mig att jag fick vara med och baka pizza och titta på Peter Pan efter businesstalk! Och tur för mig att välkomstkommiteen Esther stod och väntade med blommor på mig när jag kom. You all made my day!

Nu ska jag i ro slumra in i bädden så fin...

The Lord is my coach, I will not fail!

Love Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0