"Jag är så stolt över dig!"

Torsdagskvällen blev så bra den kunde bli. Barnen var lagom nervösa och jag var galet nervös, så jag tappade bort mig helt i lussetågets sånger... Men alla barnen glänste och kommentaren som förvandlade allt slit till ingenting , var när en mamma sa till sin 15-årige son "Jag är så stolt över dig!" Jag fick tårar i ögonen när hon sa det.

Igår gick jag och la mig kl tio, snacka om att vara trött! Idag ringde klockan ganksa tidigt eftersom jag skulle fixa en reservdel till bilen. Det var isande kallt på vägen till Mekonomen. Min syster, svåger och systerson kom och hämtade mig och så körde vi till Bergsjön, där lilla Flisan stod. Tyvärr var felet lite mer invecklat, så vi körde bilen till Kungälv och ställde den på min parkering. Så nu ber jag till Gud om en generator som inte kostar skjortan!

Jag är väldigt glad över Helena och Kjell som hjälper mig, jag hoppas att jag kan återgälda den på bästa sätt! Jag har i dagarna upptäckt att jag är väl snäll och hjälper en väldig massa människor, men får sällan något tillbaka. Jag har faktiskt börjat ifrågasätta en del sk. "vänner".  När jag märker att det jag har sagt eller skrivit inte ens finns kvar i en väns minne efter ett par dar, så börjar jag fundera. Har personen så dåligt minne eller bryr den sig inte? Antagligen blir jag utnyttjad av andra för att jag bryr mig om människor. Är det värt det?  Jag vet inte! ÄR det bibelns budskap eller gör jag människor en otjänst genom att hjälpa? Är det ok för andra att utnyttja mig? Jag är ju den som låter mig utnyttjas. Nu kan jag låta lite besviken och bitter. Och det är jag inte, jo, besviken kanske, men bitter är inte ok att vara. Jag är väldigt glad för Cattis! Hon är en supervän! BAra så du vet det!

På måndag får jag besök av min hemkunskapsgrupp, så jag behöver städa imorgon. Ska bli kul att bjuda hit dem. JAg har en grupp på måndag och en grupp på onsdag. Det har blivit en liten tradition och den går ju inte att bryta nu!

Hmmmm. djupa tankar och stor gl'ädje!

Bara så ni vet, alla Brandströmskare, JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER ER!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0