ett litet enkelt inlägg så här på kvällens final...

Idag har jag varit ledig, som alla andra måndagar den sista tiden. Nåja, en del har jag varit ledig...
Mamma ringde från Second Hand och berättade att den där gungstolen som jag gärna hade köpt i lördags fanns kvar! Jag traskade dit och köpte den! Så nu ska jag hem och mysa i jul! Gunga och sjunga i godan ro....

Sen när jag kom hem, så fanns det en lapp om en ledig p-plats och den fick jag hyra!!! JIPPIE! Så nu behöver jag inte gå runt halva stan för att komma till bilen!

Och sen var det det där med ryskan... Tyckte jag hade lite väl många fel på översättningen idag, men de flesta är antagligen slarvfel. Vi är iallafall en trogen skara på 5-6 pers som kommer varje måndag och njuter av Nadjas undervisning och uppenbarelser om språkets alla ingredienser. Jag har blivit mer medventen om mitt eget språk den här hösten.... Gillar att plugga!

Nu måste jag slumra... tror kroppen och knoppen behöver det...

Be blessed! Stay blessed!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Marlene

Härligt att du fått en p-plats och slipper motionera över halva Kungälv ;-)



Gungstol låter trevligt. Se nu till att sitta i den nån stund emellanåt oxå. Livet kan inte gå i 180 jämt...

2008-12-03 @ 21:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0