Så har en helg till gått...

Nu var sista helgen på semestern slut! På onsdag sätter vi igång igen. Känns ganska bra faktiskt!

De sista dagarna har varit innehållsrika. Här kommer en kort resumé:

Fredag: Vid 13 gick avresan till norr, eller närmare bestämt, Bengtsfors. Jag hade förmånen att få ha hand om bibelundervisningen 2 dagar på vårat barnläger där. Det var sååå kul! Synd bara att det regnade en del. Något som jag märkte var att de älskade att leka! Raggarleken och blinkleken var riktigt poppis! På natten skulle de busa med killarna. De skulle testa det omtalade buset med ljummet vatten. Det går ut på att man ska doppa en killes hand i ljummet vatten när han sover och då kommer han att kissa på sig. Jag vet faktiskt inte om det fungerar....

Igår fortsatte lägret och då åkte jag ring efter en båt. Snacka om träniskvärk i armarna! Jag skulle testat vattenskidor, men det regnade för mycket....
Det gick bra med att hålla i bibelsamlingen. Men det bästa var när vi hade bön och lovsång och flera fick möta Gud. Sååå gott!

Jag kom hem vid 2 inatt och då var jag tvungen att kolla på nyheterna. Georgien berör mig ganska mycket. Jag har varit i där 2 gånger och besökt Gori,Zugdidi och Tbilisi. Jag känner till folk som bor där. Jag pratade idag med en av mina vänner och hon berättade att de inte hade fått kontakt med hennes släkt i Gori, att hennes gamla kvarter i Godi var bombat och att hennes vänner var döda. Krig är alltid elände! Vilken sida man än står på!

Idag har jag softat och tagit det hela med ro och avslutade dagen i Floda på min brorsons 10-årskalas. De är så fina och goa och det är alltid skoj att träffa dem!

Ok, ett bibelord:
Ord 7: 1-3

1Följ mitt råd, min son! Glöm under inga omständigheter bort det och håll dig till det.

 2Lyd mig, så får du leva! Skydda mina ord som dina dyrbaraste tillhörigheter.

 3Tänk på dem och bevara dem också i ditt innersta.

Nu ska jag fortsätta softa, imorgon blir det kalas....

Love Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0