Första dagen med tidig morgon.

Segt värre var det att gå upp idag. Hade svårt att somna igår och så blåste det så våldsamt, så att jag fick springa ut på balkongen i morse och rädda mitt parasoll, som hade vrängt sig. Det var längesen det blåste så mycket, och ingen varning hade de gett heller. Min arbetskamrat trodde det var över 20 m/s. Hualigen för att vara på sjön då!

Ikväll var jag på ungdomsråd i kyrkan. Det var superskoj att få ta del av "Pastor Olssons" ideér. Han har verkligen tänkt till och lyssnat in Gud i detta och sa att det var den bästa lösningen han hade kunnat få fram... Helt i linje med övriga deltagares observationer. Praise God!

UNder förmiddagen lyssnad jag på en konstnär som berättade om hur de arbetar på en skola i Kungshamn. Jag blev riktigt inspirerad av hur stort begreppet "kreativitet" är. Ingen kan egentligen sätta ramarna för hur det ska vara inom konsten. Eller hur man blir inspirerad av den eller hur man utvecklar den. Så superbra!

När det gäller Georgien har jag idag försökt att ringa min vän därnere, men det fanns ingen som pratade engelska i närheten och jag ville helst inte prata ryska i dagsläget... Men fortsätt be för det landet!

Dagens bibelord kommer från Matt. 28:18-20
18Han sa då till dem: ''Av Gud har jag fått all makt i himlen och på jorden.

19Gå därför ut i hela världen och kalla alla människor till att bli mina lärjungar, och döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn.

20Och lär dem att leva på det sätt jag sagt er, och kom ihåg att jag alltid är med er, ända till tidens slut.



Love
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0